White Rim Trail - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jelle de Rooij - WaarBenJij.nu White Rim Trail - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jelle de Rooij - WaarBenJij.nu

White Rim Trail

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

29 April 2004 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Afgelopen zondag begonnen aan de White Rim Trail. Een tocht van 100 mile door Canyonlands National Park.

Met een organisatie gespecialiseerd in fiets/mountainbike tochten op de fiets gestapt. Er waren vijf anderen, met drie begeleiders (een was in training). Best een kleine groep. Maar daardoor wel erg leuk.

De eerste dag begon met een afdaling naar de White Rim (een bepaalde laag gesteente dat hard genoeg is om er een "weg" van te maken. Er mooie uitzichten over de rivier. Soms van wat hoger en uiteindelijk 's avonds bij de campsite kon er gezwommen worden.

Dag twee bevatte een flinke klim. Pas toen mijn SPD schoenen gaan gebruiken. Dit beviel niet geheel want net 4 meter voor de top van een heuveltje was de sap op en kon ik er niet uitkomen en viel ik omver.......geen probleem. Ik moest wel min of meer "gered" worden. Fiets stond/lag op de kop boven op mij.

Ook door een mooie canyon geklauterd. Er was best wel veel regen gevallen (zie eerdere berichten). Daarom was t best een uitdaging. Maar heb toch tot mijn middel in t water gestaan.

Dag drie was op zich relaxed, maar er was veel slick rock (=hard gesteente dus veel gehobbel) Eerder was t meer een soort gravel met af en toe zandpaden....

Dag vier (28 April) was een korte, maar wel een met een lange klim.

Al met al zeer geslaagd. Ook buiten t fietsen om was alles prima geregeld. Goed en veel eten. Zowel met ontbijt, lunch en avondeten.

Nu zal ik weer alleen verder gaan en zal er ook weer gekookt moeten worden.

Bedankt voor al jullie reacties. Erg leuk om van jullie te horen

Groeten en tot meels

Jelle

• 29 April 2004 - 06:27

Nathalie:

Hoi

Dat is een flinke maar leuke uitdaging geweest. Wel gezellig dat je deze trail met een groep hebt kunnen doen.

Groetjes en nog veel plezier.

• 29 April 2004 - 08:18

Anita Teppema:

Hoi Jelle
    Leuke belevenis je tochtje door canyons nat. park.
    Jammer alleen te lezen dat je SPDschoen vast zat.....
    Maar je leeft nog.
    Hier alles goed..Oma Tep heeft zo haar zorgjes,heb haar de groeten van je gedaan en dus de vele groetjes van haar terug!!

• 30 April 2004 - 07:31

Femke:

Hoi Jelle,
    Klinkt allemaal goed wat je aan het meemaken bent. Ook best zwaar, maar vast de moeite waard! Succes verder en geniet er van.
    Groetjes :-)

• 30 April 2004 - 08:38

Harold:

het is vandaag koninginnedag. heb jij ook een vlaggetje op je stuur gemonteerd??

Je hebt in iedergeval nog veel tijd om het(spd)systeem onder de knie te krijgen. succes...

Nog veel plezier,

groetjes

• 07 Mei 2004 - 14:35

Sytse Teppema:

Hoi Jelle, Na je verhaal zijn wij erg blij voor je, dat je niets is overkomen! Ik ken dat als je vastzit in je fietspedaal! Zwaar lullig!
    Wij zijn vandaag terug na een weekje Zeeland (Breskens). Best redelijk weer gehad. Vandaag vrijdag weer terug in Oosterhout,proberen het huis op orde te maken. Annemarie met Douwe boodschappen doen bij AH! Wat een luxe he Jelle?
    Nogmaals erg leuk al die berichtjes van je vanuit de Grand Canjon!
    Groetjes weer vanuit Oosterhout. Annemarie Sytse en de jongens